Nakon što je 26.11.2021. godine svečano obilježen početak radova na izgradnji autoputa na obilaznici kod Doboja (Koridor 5c), Integral inženjering uspješno i u skladu sa dinamičkim planom izvodi radove na ovom zahtjevnom projektu:
- Na mostu „Kostajnica“ preko rijeke Bosne su završeni radovi na bušenju šipova. Na obje obale rijeke je izbušeno ukupno 139 šipova prečnika Ø=1.200 mm i ukupne dužine L=3.060,00 m, nakon čega je nastavljeno sa izradom naglavnih greda iznad šipova i izradom stubova mosta na svim stubnim mjestima. Most je projektovan kao upravna dvojna armirano-betonska prednapregnuta kontinualna konstrukcija sa 9 raspona ukupne dužine L=326,00 m i biće izveden „metodom naguravanja / postepenog potiskivanja“.
Video: Proboj između napadnih mjesta NM3 i NM4
- Na dijelu trase izmedju mosta „Kostajnica“ i ulaznog portala tunela ;„Putnikovo brdo 1“ se izvode radovi na krčenju i čišćenju zemljišta u pojasu eksproprijacije. Uporedo sa ovim radovima izvode se i radovi na iskopu i nasipanju puta do ulaznog portala tunela& “Putnikovo brdo 1“.
- Na tunelu „Putnokovo Brdo 1“ trenutno se vrši ugradnja inklinometara i pijezometara, kao i priprema platoa za bušenje šipova na izlaznom portalu. Projektom je predvidjeno da se na izlaznom portalu izbuši i izbetonira ukupno 96 šipova prečnika Ø=1.200 mm.
- Na dijelu trase izmedju izlaznog portala tunela “Putnikovo brdo 1“ i vijadukta “Putnikovo brdo“ izvode se radovi na iskopu usjeka, izradi nasipa.
- Na vijaduktu “Putnikovo brdo“ izvode se radovi na dubokom temeljenju, tj. Izradi šipova i pripremi platoa za bušenje šipova. Vijadukt je konstruisan kao kontinuirani nosač preko 8 polja ukupne dužine L=288,00 m i biće izveden tehnologijom u oplati na skeli polje po polje. Uporedo sa ovim radovima pravi se i pristupni put prema tunelu “Putnikovo brdo 2“.
Trenutno je na gradilištu angažovano preko 120 radnika i najmodernija mehanizacija za navedene vrste radova.