Investitor: Mješoviti holding „Elektroprivreda Republike Srpske“, Zavisno preduzeće „Hidroelektrane na Trebišnjici“ a.d. Trebinje
Izvođač: Integral inženjering a.d. Laktaši
Vrijednost: 12,2 miliona KM ili 6,2 miliona EUR
Opšte o projektu:
Most preko rijeke Trebišnjice u Trebinju je najveći I najvažniji građevinski objekat na budućoj istočnoj obilaznici, koja će spajati puteve za Herceg Novi i Dubrovnik sa putevima za Bileću i Nikšić. Izgradnjom isočne obilaznice će se u saobraćajnom smislu rasteretiti centar Trebinja i značajno će se skratiti vrijeme putovanja. Glavna rasponska konstrukcija mosta je monolitna armiranobetonska prednapregnuta konstrukcija preko 13 raspona. Projektovana dužina mosta iznosi L = 484 m, a širina iznosi Bv=11,60 m.
Sadržaj radova:
Rasponska konstrukcija mosta se izvodi tehnologijom na skeli. Rasponska konstrukcija je projektiovana kao kontinuirana, prednapregnuta konstrukcija sandučastog presjeka sa vertikalnim rebrima i rasponima 26.00 + 4 x 36.0 + 2 x 54.0 + 5 x 36.0 + 26.00 = 484.00 m. Širina mosta iznosi Bv=11,60 m.
Izvode se tri tipa fundiranja mosta: plitko fundiranje u osama 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11, 12 i 13, fundiranje na bunarima u osama 6 i 7 i fundiranje na šipovima u osi 8.
Noseći stubovi mosta su promjera 2.50 m i različitih visina. Visina stubova iznosi: u osi 2 – 8.5 m, u osi 3 – 12.5 m, u osi 4 – 19.5 m, u osi 5 – 26 m, u osi 6 i 7 – 28.0 m, u osi 8 i 9 – 23.0 m, u osi 10 – 21.0 m, u osi 11 – 14.0 m, u osi 12 – 10.0 m i 13 – 9.0 m.
Projekat pored izgradnje mosta obuhvata i postavljanje saobraćajne signalizacije i opreme mosta, kao i postavljanje javne rasvjete.