Prigodnom svečanošću održanom 29. jula 2022. godine obilježen je završetak radova na izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške.
Svečanom završetku radova prisustvovali su:
- Milorad Dodik, član Predsjedništva BiH iz reda srpskog naroda;
- Nedeljko Čubrilović, predsjednik Narodne skupštine Republike Srpske;
- Srebrenka Golić, potpredsjednica Vlade Republike Srpske i ministar za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju;
- Vojin Mitrović, ministar u Savjetu ministara BiH za komunikacije i transport;
- Tomislav Mihotić, državni sekretar u ministarstvu za more, promet i infrastrukturu;
- Josip Škorić, predsjednik uprave, Hrvatske ceste doo;
- Stefan Eler, šef sektora za kooperacije u delegaciji EU u BiH;
- Slobodan Stanarević, v.d. direktor, JP „Autoputevi Republike Srpske“;
- Dragana Ilić, zamjenica gradonačelnika Gradiške;
- Predstavnici zajedničkog preduzetništva “Integral inženjering – Đuro Đaković – Zagreb montaža”;
- Predstavnici nadzora, JV “ „KREBS + KIEFER Eastern Europe GmbH i Institut IGH”;
- Brojni građani.
U svojim obraćanjima, visoki zvaničnici su istakli značaj izgradnje ovog objekta i dionice puta u cjelini za brži promet ljudi i roba, za nesmetano i efikasno obavljanje poslova kontrolnih i graničnih organa, te za kvalitetnije odvijanje života u, sada propterećenoj, Gradišci.
Izgradnjom mosta na rijeci Savi završena je prva faza radova i dio je ukupnih radova na izgradnji funkcionalne putne cjeline na dionici puta granica – Okučani.
Izgradnja ove dionice puta, pored ostalog uključuje autoput punog profila na strani Republike Srpske (Bosna i Hercegovina), četverotračni most preko rijeke Save, četverotračnu brzu cestu na strani Republike Hrvatske, dva odvojena granična prelaza i prilazne puteve.
Integral inženjering je, kao glavni izvođač radova, veoma ponosan što je, zajedno sa firmama Đuro Đaković Montaža d.o.o. i Zagreb-Montaža d.o.o., uspješno ralizovao ovaj projekat u neuobičajenim uslovima pandemije COVID i narušenih lanaca snabdijevanja izazvanih geopolitičkim tenzijama i sukobima.
Neki od najznačajnijih mostova koje je Integral inženjering do sada izgradio zajedno sa svojim partnerima, su:
- most preko rijeke Save kod Gradiške dužine l = 462 m (2022.g.);
- most preko rijeke Bosne na autoputu na Koridoru 5c – izlaz Doboja dužine l = 228 m (2022.g.);
- sedam mostova u Grdeličkoj klisuri ukupne (Vladičin Han,Srbija) dužine l=2.540 m (2018. g.)
- most preko rijeke Vrbas (Laktaši) dužine l = 340 m (2017. g.)
- vijadukt Laktaši (Laktaši) dužine l = 449 m (2017. g.)
- vijadukt Mahovljani (Laktaši) dužine l = 400 m (2017. g.)
- most preko rijeke Bosne (Doboj) dužine l = 414 m (2016. g.)
- vijadukt Trnova Luka (Čemerno, Gacko) dužine l = 408,00 m (2013. g.).
U ovom trenutku Integral inženjering gradi tri velika mosta:
- most „Kanal nova Sava“ na brzoj cesti prema Okučanima dužine (l = 523 m)
- most preko rijeke Bosne na autoputu na Koridoru 5c kod Doboja dužine (l = 326 m);
- most preko rijeke Trebišnjice kod Trebinja ( l = 484 m).