Prigodnom svečanošću održanom 12. novembra 2020. godine obilježen je početak radova na izgradnji mosta preko rijeke Trebišnjice, koji će biti najveći objekat na budućoj istočnoj obilaznici oko Trebinja i ujedno najveći most u gradu.
Svečanom početku radova prisustvovali su:
- Luka Petrović, direktor preduzeća “Elektroprivreda Republike Srpske”
- Gordan MIšeljić, direktor preduzeća “Hidroelektrane na Trebišnjici”;
- Davor Kostrešević, direktor preduzeća “Putevi Republike Srpske”;
- Mirko Ćurić, gradonačelnik Trebinja sa saradnicima;
- predstavnici Integral inženjeringa, izvođača radova;
- predstavnici političkog i javnog života.
U svojim obraćanjima, visoki zvaničnici su istakli da je izgradnja istočne obilaznice dugo očekivani projekat, od kojeg će grad Trebinje imati višestruku korist. Stvara se nova zona za gradnju poslovnih objekata, a izmještanjem tranzitnog saobraćaja iz centra grada biće omogućeno formiranje pješačke zone. Uz već završene projekte, ovo je jedna od najznačajnijih investicija u putnu infrastrukturu u regiji.
Glavna rasponska konstrukcija mosta je monolitna armiranobetonska prednapregnuta konstrukcija preko 13 raspona. Projektovana dužina mosta iznosi L = 484 m, a širina iznosi Bv=11,60 m. Rasponska konstrukcija mosta se izvodi tehnologijom postepenog naguravanja.
Neki od najznačajnijih mostova, koje je Integral izgradio zajedno sa svojim partnerima, su:
- sedam mostova na autoputu u Grdeličkoj klisuri (Vladičin Han, Srbija) ukupne dužine l=2.540 m (2018. g.);
- most na autoputu preko rijeke Vrbas (Laktaši) dužine l = 340 m (2017. g.);
- vijadukt na autoputu u Laktašima dužine l = 449 m (2017. g.);
- vijadukt na autoputu u Mahovljanima (Laktaši) dužine l = 400 m (2017. g.);
- most na autoputu preko rijeke Bosne (Doboj) dužine l = 414 m (2016. g.);
- vijadukt Trnova Luka (Čemerno, Gacko) dužine l = 408,00 m (2013. g.).
Pored mosta na Trebišnjici, Integral inženjering gradi još tri značajna mosta:
- most preko rijeke Save kod Gradiške ( l = 462 m);
- most preko rijeke Bosne na autoputu na Koridoru 5c kod Doboja ( l = 228 m) i
- most preko rijeke Vrbas u Banjoj Luci ( l = 80 m).
Sa ostvarenim ukupnim godišnjim prihodom u 2019.g. od 222,7 miliona KM (113,8 miliona evra), Integral inženjering je najveće građevinsko preduzeće u Bosni i Hercegovini, te lider u regionu. Pored toga, sa ukupnim prihodom iz izvoza, koji je 2019. g. iznosio 153,1 miliona KM (78,28 miliona evra) Integral inženjering je najveći izvoznik u sektoru građevinarstva i ukupno četvrti najveći izvoznik iz Bosne i Hercegovine.