+387 (0)51 337 401
  • YouTube
  • YouTube

Most preko Trebišnjice u Trebinju: Svečani početak radova

13.11.2020.

Prigodnom svečanošću održanom 12. novembra 2020. godine obilježen je početak radova na izgradnji mosta preko rijeke Trebišnjice, koji će biti najveći objekat na budućoj istočnoj obilaznici oko Trebinja i ujedno najveći most u gradu. 

Svečanom početku radova prisustvovali su:

  • Luka Petrović, direktor preduzeća “Elektroprivreda Republike Srpske”
  • Gordan MIšeljić, direktor preduzeća “Hidroelektrane na Trebišnjici”;
  • Davor Kostrešević, direktor preduzeća “Putevi Republike Srpske”;
  • Mirko Ćurić, gradonačelnik Trebinja sa saradnicima;
  • predstavnici Integral inženjeringa, izvođača radova;
  • predstavnici političkog i javnog života.

U svojim obraćanjima, visoki zvaničnici su istakli da je izgradnja istočne obilaznice  dugo očekivani projekat, od kojeg će grad Trebinje imati višestruku korist. Stvara se nova zona za gradnju poslovnih objekata, a izmještanjem tranzitnog saobraćaja iz centra grada biće omogućeno formiranje pješačke zone. Uz već završene projekte, ovo je jedna od najznačajnijih investicija u putnu infrastrukturu u regiji.

Glavna rasponska konstrukcija mosta je monolitna armiranobetonska prednapregnuta konstrukcija preko 13 raspona. Projektovana dužina mosta iznosi  L = 484 m, a širina iznosi Bv=11,60 m. Rasponska konstrukcija mosta se izvodi  tehnologijom postepenog naguravanja.

Neki od najznačajnijih mostova, koje je Integral izgradio zajedno sa svojim partnerima, su:

  • sedam mostova na autoputu u Grdeličkoj klisuri (Vladičin Han, Srbija) ukupne dužine l=2.540 m (2018. g.);
  • most na autoputu preko rijeke Vrbas (Laktaši) dužine  l = 340 m (2017. g.);
  • vijadukt  na autoputu u Laktašima dužine l = 449 m (2017. g.);
  • vijadukt na autoputu u Mahovljanima (Laktaši) dužine l = 400 m (2017. g.);
  • most na autoputu preko rijeke Bosne (Doboj)  dužine l = 414 m (2016. g.);
  • vijadukt Trnova Luka (Čemerno, Gacko) dužine l = 408,00 m (2013. g.).

Pored mosta na Trebišnjici, Integral inženjering gradi još tri značajna mosta:

  • most preko rijeke Save kod Gradiške ( l = 462 m);
  • most preko rijeke Bosne na autoputu na Koridoru 5c kod Doboja ( l = 228 m) i
  • most preko rijeke Vrbas u Banjoj Luci ( l = 80 m).

Sa ostvarenim ukupnim godišnjim prihodom u 2019.g. od 222,7 miliona KM (113,8 miliona evra), Integral inženjering je najveće građevinsko preduzeće u Bosni i Hercegovini, te lider u regionu. Pored toga, sa ukupnim prihodom iz izvoza, koji je 2019. g. iznosio 153,1 miliona KM (78,28 miliona evra) Integral inženjering je najveći izvoznik u sektoru građevinarstva i ukupno četvrti najveći izvoznik iz Bosne i Hercegovine.

Prethodne novosti