Noću 24/25. oktobar 2025.g. izvršen je završni proboj tunela između napadnih mjesta NM6 i NM1 na stacionaži 0+508,5. Ovaj, u inženjerskom smislu, veoma važan događaj označio je završetak radova podzemnog iskopa tunelske cijevi ukupne dužine l=12 125 m.
Iskop tunelske cijevi ovako velike dužine je građevinski podvig vrijedan pažnje i poštovanja u širem smislu. Ovaj tunel je najduži tunel ove vrste na Zapadnom Balkanu i drugi najduži u Jugoistočnoj Evropi.
Podsjećamo da će se ovim tunelom koji prolazi kroz dvije različite geološke cjeline dovoditi voda iz akumulacije Nevesinje do HE Dabar. Ulazna građevina u tunel smještena je uz korito Zavidolske rijeke, a na tunel se nastavlja čelični cjevovod pod pod pritiskom, kojim će se voda dovoditi do mašinske zgrade.
Osnovne karakteristike dovodnog tunela za buduću HE Dabar:
-dužina l= 12 215,00 m
-nadmorska visina početka tunela H=813,00 m
-nadmorska visina završetka tunela H=787,06 m
-podužni nagib i=2,139‰
-kružni prečnik svijetlog otvora D=4,6 m na dužini l=7 853,00 m
-potkovičast presjek visine iskopa H=5,20 m na dužini l= 4 272,00 m
-izgrađen je novom austrijskom tunelskom metodom (NATM).
Da bi se ostvario iskop ovog tunela, radovi su izvođeni na ukupno šest napadnih mjesta, u dvije i tri smjene, uz angažovanje 200-250 radnika u različitim fazama izvođenja i uz korištenje specijalizovane građevinske mehanizacije, kojom prilokom je iskopano oko 500 000 m3 materijala i ugrađeno oko 150 000 m3 betona.
Iako je proboj tunelske cijevi značajan događaj po sebi, do završetka projekta predstoje značajni poslovi i izazovi vezani za stabilno finansiranje i to:
- izrada 1 948 m finalne (sekundarne) betonske obloge;
- izgradnja 260 m tunela u otvorenom iskopu sistemom “cut-and-cover”;
- ugradnja i puštanje u rad mašinske opreme ulazne građevine;
- izrada betonskog čepa na spoju pristupnog tunela Straževica i dovodnog tunela;
- izrada kolovozne konstrukcije pristupnog puta ulaznoj građevini;
- izvođenje završnih i sanacionih radova








