Obilaznica oko Doboja sa svojom dužinom od 5,5km predstavlja najkompleksniiju dionicu za izvodjenje radova u inženjerskom smislu zbog veoma zahtijevnog terena i loših geoloških uslova. Ovo je nametnulo da je cca 45% njezine ukupne dužine u objektima. U ovoj fazi radovi se izvode planiranom dinamikom. Na grailištu je angažovano preko 250 radnika. Rad u tunelu je organizovan 24 sata bez prekida kako bi se ispoštovala zadana dinamika rada.
Svojim većim dijelom trasa je smještena u dubokim usjecima, zbog čega se izvodi stabilizaciju tih kosina sa šipovima, SN ankerima i čeličnim mrežama. Za potrebe stabilizacije kosina potrebno je izbušiti 405 šipova dužine l =15,00 m, izbušiti preko 10.000 komada ankera i postaviti preko 100.000 m2 čelične mreže. Do sada je završeno preko 70% radova na stabilizaciji kosina. Trenutno se izvode radovi na čeonoj stabilizaciji zidova.
Rad u tunelima Putnikovo brdo 1 (PB1) i Putnikovo brdo 2 (PB2), predstavlja svakako najveći izazor i sam po sebi je veoma nepredvidiv. Dužina koraka napredovanja i tip podgrade zavise od geologije koja se kontroliše na dnevnom nivou. Radovi se izvode u skladu sa Novom austrijskom tunelskom metodom (NATM) koja podrazumjeva promjenu podgradnog sistema i koraka napredovanja u skladu sa geološkim uslovima na terenu. Ukupna dužina tunela koji se trebaju iskopati je cca L = 3.610,40 m (oba tunela sa odvojenim tunelskim cijevima). Do sada je iskopano 54% dužine tunela PB1 ili l = 1.2470,00 m. U toku su pripreme za početak izrade sekundarne obloge tunela PB1.
Most Kostajnica je dužine L = 328 m i nalazi se na početku ove dionice i premoštava rijeku Bosnu i magistralni put M17. Do sada je uradjeno preko 93% radova. Trenutno se izvode radovi na zamjeni ležišta na desnom (nizvodnom) mostu i pripremi za završne faze rada.
Vijadukt Putnikovo brdo je dužine L = 288 m i premoštava prirodnu uvalu izmedju dva brda. Nalazi se izmedju tunela PB1 i PB2. Najveća visina centralnih stubova iznosi preko 30m. Temeljenje je duboko sa šipovima dubine 20m. Rasponska konstrukcija se izvodi na „skeli“ polje po polje. U statičkom pogleda gornja ploča predstavlja kontiunirani nosač preko 8 polja. Glavni nosač je kontinualna greda „pi“ poprečnog presjeka sa visinom h =2 m. Vijadukt se sastoji od dva potpuno odvojena objekta za dvosmjerni saobraćaj. Do sada su na vijaduktu završena sva stubna mjesta i u toku je izrada rasponske konstrukcije, odnosno 45% cijelog vijadukta. Trenutno su u toku radovi na izradi rasponske konstrukcije na desnom objektu.
Zemljani radovi su na stepenu izvršenosti preko 85% i po trenutnoj dinamici biće kompletirani do kraja godine. Trenutno se izvode radovi na izradi obodnih betonskih kanala u usjecima, izradi posteljice i iskopu zasjeka.
Za kompletirnje cijele dionice biće izvedeni sljedeći radovi:
- Dovoženje i ugradnja preko 400.000 m3 nasipnog materijala;
- Dovoženje i ugradnja preko 100.000 m3 krupnog kamena za zatrpavanje starih korita;
- Iskopavanje i odvoženje na trajne deponije preko 1.700.000 m3 materijala iz iskopa
- Ugradnja preko 150.000 m3 betona;
- Bušenje i betoniranje preko 13.000 m šipova za stabilizaciju kosina i za temeljenje objekata;
- Proizvodnja i ugradnja 360.000 m2 asfalta.
Video: Stanje radova na obilaznici Doboj - oktobar 2024