+387 (0)51 337 401
  • YouTube
  • YouTube

Svečano puštena u saobraćaj dionica autoputa Prnjavor – Doboj

12.09.2016.

Predsjednik Republike Srpske, Milorad Dodik i Predsjednik vlade Republike Srbije, Aleksandar Vučić, svečano su 11.9.2016. godine pustili u saobraćaj dionicu autoputa Banja Luka – Doboj između Prnjavora i Doboja u dužini od 36,6 kilometara. Svečanosti je prisustvovao velik broj broj visokih zvanica, zainteresovanih privrednika i građana. Radove projektovanja i izgradnje zajednički su izveli “Integral Inženjering” a.d. i “Granit” a.d. (Skoplje). Na projektu je bilo angažovano oko 1.500 radnika i preko 300 privrednih subjekata.

Činom svečanog otvaranja i zvanično su privedeni kraju radovi na projektovanju i izgradnji prve dionice na budućem autoputu Banja Luka – Doboj. Radovi na drugoj dionici ovog autoputa se odviju planiranom dinamikom i njezino stavljanje u funkciju se može očekivati u drugoj polovini 2017. godine.

Dionica između Prnjavora i Doboja već sad posjeduje veliki transportni, razvojni i ekonomski značaj za Republiku Srpsku, Bosnu i Hercegovinu, kao i za širu regiju, a puni potencijal će iskazati nakon spajanja na autoput Gradiška – Banja Luka (E 661) i na budući autoput na Koridoru 5c.

„Integral Inženjering“ a.d. je uložio izuzetne stručne, tehničke i materijalne napore, te uspješno završio složene radove projektovanja i izgradnje kolovozne konstrukcije, pripadajućih objekata i tehničkih podsistema. Tokom radova su primjenjena brojna napredna tehnološka rješenja uz korišćenje vrhunske savremene mehanizacije.

Pored ostalog, sagrađena su 2 velika mosta i 3 velika vijadukta, položeno je 2,5 miliona m2 asfalta, iskopano je 4 miliona m3 materijala, dok je u isto vrijeme nasuto 3,5 miliona m3 materijala…

Više o projektu:

INVESTITOR:  Javno preduzeće ”Autoputevi Republike Srpske”
BROJ UGOVORA:  RS/EBRD-2012/W
PREDMET UGOVORA:  Projektovanje i građenje autoputa Banja Luka – Doboj, dionica Prnjavor – Doboj (km 35+300 to km 71+912.51)
TIP UGOVORA: FIDIC, žuta knjiga
VRIJEDNOST PROJEKTA: 351,9 miliona KM (180 m €)
FINANSIRANJE: Evopska banka za obnovu i razvoj (EBRD)
NADZOR NAD PROJEKTOM:  JV „IRD Engineering“ (Italija) i „Eptisa“ (Španija)

Prethodne novosti